Godło Polski

Aktualności

„Wind of change”

W Berlinie- kolejna wymiana w Zespole Szkół Nr 2 im. Stanisława Konarskiego we Wronkach. Grupa młodzieży z Zespołu Szkół Nr 2 im. Stanisława Konarskiego we Wronkach spotkała się z poznanymi w maju kolegami i koleżankami z Niemiec. Spotkanie było kontynuacją wymiany, która odbyła się w Gdańsku.

Młodzież obu narodowości realizowała w Berlinie, w dniach od 11 do 16.10.2015 r., projekt „Wind of change” – „Wiatr zmian”. Wymiana obfitowała w liczne atrakcje. Był czas na zadumę, na wspólną radość i zabawę. W programie znalazły się m.in. spotkanie z politykiem SPD, Swenem Schulzem, pobyt na terenach targowych i wystawowych, zwiedzanie budynku Parlamentu Niemieckiego „Reichstag” oraz wieży przekaźnikowej. Uczestnicy wymiany wzięli udział w warsztatach na temat demokracji oraz warsztatach muzycznych, prowadzonych przez profesjonalnego muzyka Friedricha Barniske. Młodzi Polacy i Niemcy zmierzyli się również z trudnymi tematami takimi jak Mur Berliński, podział Niemiec na NRD i RFN, mieli okazję wspólnego zaśpiewania piosenki grupy Scorpions "Wind of change'' w Kaplicy Pojednania na terenie Muzeum Muru Berlińskiego ''Gedänkstätte Mauer''. Jednym z punktów programu było również zwiedzanie dawnego więzienia STASI ''Gedenkstätte Berlin-Hohenschönhausen''.

Co wymiana dała jej uczestnikom, można przeczytać poniżej:

Sylwia Pogorzelczyk

• „Cudowni ludzie, piękne miasto, niezwykła atmosfera. Jedna z moich najlepszych szkolnych wycieczek i bez wątpienia najlepsza szkolna inicjatywa" – Ania Kaszkowiak
  • „Z całą pewnością dla mnie ta szkolna wycieczka była tak samo udana, jak poprzednia. Niesamowici ludzie, do których w tak krótkim czasie zdołaliśmy się przywiązać. Zwiedzane miejsca też były interesujące.” – Sandra
  • „Wymiana polsko-niemiecka to jeden z najlepszych sposobów na poznanie nowych ludzi, doskonalenie i naukę języka oraz zwiedzanie miasta (...)" – Anka
  • „I nie wiem, kiedy znów minęło nam sześć dni … ale przynajmniej wiadomo jak;) Na świetnej zabawie i jeszcze lepszych ludziach" – Dominika
  • „Powiem krótko – ponowne spotkanie z niemiecką grupą wymianową sprawiło nam wiele radości. Znaliśmy się już na tyle, żeby chętnie i bez obaw ze sobą rozmawiać (bez pomocy tłumacza ;))" – Agnieszka
  • „Podobał mi się wyjazd, nawet bardziej niż poprzednia część. Berlin to piękne miasto. Cieszę się, że zobaczyłam je i zwiedziłam kilka ciekawych miejsc (...)" – Ania K.
  • „Spotkanie było cudowne, można było się wiele nauczyć, pobawić się, pośmiać. Szkoda, że tak krótko (…)" – Tymek
  • „(...) Zajęcia były ciekawe (...). Rozmowa z Niemcami kosztowała trochę wysiłku, przez co nauczyłem się paru słówek (....)" – Dawid
  • „Wyjazd integracyjny uważam za bardzo udany. Zwiedzaliśmy dużą część Berlina. Poznaliśmy historię Niemiec i ciekawe miejsca. (...)" – Tomek
  • „Cudowni ludzie, cudowna atmosfera, wiele pozytywnych wspomnień i ciekawe zajęcia. (...) Mimo barier językowych potrafiliśmy się dogadać. Szkoda, że czas tak szybko upłynął i już się nie zobaczymy w takiej grupie(...)”– Edyta
  • „Ogromne miasto, super atmosfera, wspaniali ludzie – czego chcieć więcej?!" – Kornel
  • „Wyjazd do Berlina będę wspominać bardzo pozytywnie. Uczestniczyliśmy w ciekawych zajęciach, zwiedzaliśmy wiele nowych miejsc, które pokazywali nam poznani już w Gdańsku niemieccy znajomi. Szkoda, że to już koniec" – Grzegorz
  • „Wymiana okazała się być wspaniałym pomysłem! Zachęcam wszystkich do wzięcia udziału w tak fajnym przedsięwzięciu.! Poznani ludzie, wymiana doświadczeń, zwiedzone miejsca na długo zostaną w pamięci, jako wspaniałe przeżycie (...)".
  • „Jest to zdecydowanie moja najlepsza jak i moja pierwsza wycieczka, po której zaczynam tęsknić za miejscem, a tym bardziej za  osobami tam poznanymi. Żadna inna wycieczka nie dała mi tyle wspomnień, pożytku oraz możliwości edukacji (...)" – Sebastian
  • "Moje wrażenia są pozytywne. Szybko minął mi ten czas na wymianie. Tęsknię już bardzo za uczestnikami z Niemiec" – Weronika
  • „(...) Każdy z nas doświadczył czegoś nowego. Niemieccy koledzy oprowadzili nas po pięknym Berlinie. Zobaczyłam dużo ciekawych miejsc. (…) Już (…) bardzo tęsknię”.
  • "(…) Był to bardzo przyjemnie spędzony czas, a niemiecka grupa będzie zawsze mile wspominana” – Milena
  • „(...) Nowe doświadczenia, nowe znajomości i wiele zabawy. Pamiątka na całe życie. Pożegnanie nie obyło się bez morza łez (...)" – Karolina

W Berlinie W Berlinie W Berlinie W Berlinie

Polityka Prywatności
E-Dziennik
Pracujemy z programem ZWCAD
Budowa ogólnodostępnych siłowni zewnętrznych dla mieszkańców Powiatu Szamotulskiego